1: Aturan Akaun Sendiri
1.1: Tukar Nombor Telefon
FORMAT: ER4U TUKAR / NomborID / Nombor Baru
CONTOH: ER4U TUKAR / 1234 / 0129876543
SMS Ke: 013-2228993
CAJ: PERCUMA
CATATAN: SILA SMS MENGGUNAKAN NOMBOR UTAMA YANG BERDAFTAR
1.2: Tambah Nombor Telefon
FORMAT: ER4U TAMBAH / NomborID / Nombor Baru
CONTOH: ER4U TAMBAH / 1234 / 0129876543
SMS Ke: 013-2228993
CAJ: PERCUMA
CATATAN: SILA SMS MENGGUNAKAN NOMBOR UTAMA YANG BERDAFTAR
2: Maklumat Akaun
2.1: Semak NomborID, Baki Semasa & Jualan Harian
TAIP: BAL
SMS Ke: Number Server
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT: Nombor ID, Jualan Harian, Baki Semasa (Modal Jualan)
CONTOH: AgentID: 123 Today Sales: DiGi: 80 Maxis: 230 Celcom: 300, Balance: 89.70
3: Transaksi Jualan
3.1: Tambah Nilai (SMS)
FORMAT: Nombor Pelanggan[TITIK]Kod Produk
CONTOH: 01119876543.C10
SMS Ke: Number Server
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT BERJAYA: Success! Celcom Top up: 0139876543 RM10 (successfully top up) BAL: (123.456)
NOTA: UNTUK PIN, NOMBOR PIN AKAN DIHANTAR KEPADA PELANGGAN.
3.2: Tambah Nilai Berganda (SMS)
FORMAT: No.Pelanggan[TITIK]Kod Produk[;]...[;]No.Pelanggan[TITIK]Kod Produk
CONTOH: 0139876543.C10;0129876543.M10;0169876543.D10
SMS Ke: Number Server
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT BERJAYA: Success! Celcom Top up: 0139876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
OUTPUT BERJAYA: Success! Maxis Top up: 0129876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
OUTPUT BERJAYA: Success! DiGi Top up: 0169876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
4: Masalah Topup
4.1: Semak Transaksi
FORMAT: CHECK[JARAK]Nombor Pelanggan
CONTOH: CHECK 0123456789
SMS Ke: Number Server
CAJ SERVER: PERCUMA
REPLY 1: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - GOT DN (Dah Masuk)
REPLY 2: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 3: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - GOT DN (Tak Masuk)
REPLY 4: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 5: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 PENDING - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 6: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 7: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 8: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 9: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
Nota: Jangan ulang transaksi jika menerima 'REPLY 2-5', Hubungi CARELINE
4.2: Laporan
4.2.1: Untuk masalah Berkaitan SERVER, PRODUK, & TOPUP
Careline: 04-7341664
4.2.2: Untuk masalah Berkaitan PENDAFTARAN & TAMBAH MODAL
SMS: 013-2228993